Perdido platform in the sunset

“Esta ronda presenta oportunidades de exploración de frontera relevantes. Su potencial de largo plazo nos permitiría desarrollar un portafolio de aguas profundas, complementando así nuestro modelo de no convencionales en la Cuenca Neuquina”, indicó Andy Brown, Director de Upstream, Shell. “Shell se complace en incrementar su presencia en Argentina, y hacerlo de la mano de su socio estratégico global, QP”

Shell enfoca sus actividades de exploración al crecimiento de proyectos centrales y de cuencas emergentes, que agreguen opciones competitivas y duraderas a su portafolio de upstream. La compañía tiene proyectos de aguas profundas en producción en Brasil, el Golfo de México de EEUU, Nigeria y Malasia. Las oportunidades de exploración se extienden más allá del 2025 e incluyen Brasil, México, el Golfo de México de EEUU, costas afuera en Mauritania, el oeste del Mar Negro, y ahora Argentina.

Shell contará con un 60% de interés en las licencias de exploración y será el operador.  QP tendrá con el restante 40% de participación.

Nota al Editor:

• Los bloques CAN_107 y CAN_109 son de exploración de frontera.  Se encuentran en el borde de la plataforma continental, tienen un área de 8.341 km2 y  7.860 km2 respectivamente, y se extienden en zonas de aguas someras y profundas desde los 200 a los 2.500 metros de profundidad.
  • Durante la fase inicial de exploración, se obtendrá información sísmica nueva y de calidad, que permita a Shell y QP evaluar las formaciones de hidrocarburos y conceptos identificados por las partes.
  • Shell cuenta con más de 100 años de historia en Argentina y está comprometida con el desarrollo y crecimiento competitivos de su negocio de Upstream en el país por los años que vendrán.
  • Shell continuará trabajando con el Gobierno de Argentina y contribuyendo a la construcción de un futuro energético moderno, eficiente y sustentable para el país.

Consultas

• International: +31 70 377 4540
  • North America: +1 832 337 2034

• Argentina: +54 9 11 4163 7426
  • US & Brazil: +1 832 337 4355

Póngase en contacto con el equipo de Prensa de Shell Argentina

Aguas profundas

Bajo la superficie del océano, se encuentran extensos yacimientos de petróleo y gas. Tienen potencial para impulsar el crecimiento económico y ayudar a satisfacer las necesidades crecientes de energía en el mundo.

Cautionary Note

The companies in which Royal Dutch Shell plc directly and indirectly owns investments are separate legal entities. In this release “Shell”, “Shell group” and “Royal Dutch Shell” are sometimes used for convenience where references are made to Royal Dutch Shell plc and its subsidiaries in general. Likewise, the words “we”, “us” and “our” are also used to refer to subsidiaries in general or to those who work for them. These expressions are also used where no useful purpose is served by identifying the particular company or companies. ‘‘Subsidiaries’’, “Shell subsidiaries” and “Shell companies” as used in this release refer to companies over which Royal Dutch Shell plc either directly or indirectly has control. Entities and unincorporated arrangements over which Shell has joint control are generally referred to as “joint ventures” and “joint operations” respectively. Entities over which Shell has significant influence but neither control nor joint control are referred to as “associates”. The term “Shell interest” is used for convenience to indicate the direct and/or indirect ownership interest held by Shell in a venture, partnership or company, after exclusion of all third-party interest.

This release contains forward-looking statements concerning the financial condition, results of operations and businesses of Royal Dutch Shell. All statements other than statements of historical fact are, or may be deemed to be, forward-looking statements. Forward-looking statements are statements of future expectations that are based on management’s current expectations and assumptions and involve known and unknown risks and uncertainties that could cause actual results, performance or events to differ materially from those expressed or implied in these statements. Forward-looking statements include, among other things, statements concerning the potential exposure of Royal Dutch Shell to market risks and statements expressing management’s expectations, beliefs, estimates, forecasts, projections and assumptions. These forward-looking statements are identified by their use of terms and phrases such as ‘‘anticipate’’, ‘‘believe’’, ‘‘could’’, ‘‘estimate’’, ‘‘expect’’, ‘‘goals’’, ‘‘intend’’, ‘‘may’’, ‘‘objectives’’, ‘‘outlook’’, ‘‘plan’’, ‘‘probably’’, ‘‘project’’, ‘‘risks’’, “schedule”, ‘‘seek’’, ‘‘should’’, ‘‘target’’, ‘‘will’’ and similar terms and phrases. There are a number of factors that could affect the future operations of Royal Dutch Shell and could cause those results to differ materially from those expressed in the forward-looking statements included in this release, including (without limitation): (a) price fluctuations in crude oil and natural gas; (b) changes in demand for Shell’s products; (c) currency fluctuations; (d) drilling and production results; (e) reserves estimates; (f) loss of market share and industry competition; (g) environmental and physical risks; (h) risks associated with the identification of suitable potential acquisition properties and targets, and successful negotiation and completion of such transactions; (i) the risk of doing business in developing countries and countries subject to international sanctions; (j) legislative, fiscal and regulatory developments including regulatory measures addressing climate change; (k) economic and financial market conditions in various countries and regions; (l) political risks, including the risks of expropriation and renegotiation of the terms of contracts with governmental entities, delays or advancements in the approval of projects and delays in the reimbursement for shared costs; and (m) changes in trading conditions. There can be no assurance that future dividend payments will match or exceed previous dividend payments. All forward-looking statements contained in this release are expressly qualified in their entirety by the cautionary statements contained or referred to in this section. Readers should not place undue reliance on forward-looking statements. Additional risk factors that may affect future results are contained in Royal Dutch Shell’s 20-F for the year ended December 31, 2018 (available at www.shell.com/investor and www.sec.gov ). These risk factors also expressly qualify all forward looking statements contained in this release and should be considered by the reader. Each forward-looking statement speaks only as of the date of this release, April 16, 2019. Neither Royal Dutch Shell plc nor any of its subsidiaries undertake any obligation to publicly update or revise any forward-looking statement as a result of new information, future events or other information. In light of these risks, results could differ materially from those stated, implied or inferred from the forward-looking statements contained in this release.

We may have used certain terms, such as resources, in this release that United States Securities and Exchange Commission (SEC) strictly prohibits us from including in our filings with the SEC. U.S. Investors are urged to consider closely the disclosure in our Form 20-F, File No 1-32575, available on the SEC website www.sec.gov.